Pages

Friday, November 27, 2015

Kursus Kahwin Balai Islam Lundang

Salam.. ok aku sebenarnya x tahu ape nk cerita.. kursus kahwin itu wajib hokeh.. walaupun x de dalam rukun nikah tapi disebabkan statistik penceraian byk sgt... so sbb tu lah diwajibkan kursus kahwin ini... aku mulanya malasssssssss sgt nk g tp ada bagusnya jugak... n penceramah pun not bad.. kelakar.. so x dela boring sgt...
Aku decide dgn tung aku nk ambik kt Balai Islam Lundang, KB.. which fair n square la dgn jarak antara rumah masing2... padahal ase lg dekat dye.. yuran RM70 pada tahun 2015.. sekali dgn makan kuih muih pd waktu pg dan makan lunch.. sijil pun dapat terus je.. bak kata penceramah klw lepas dpt sijil nk akad terus mlm tu pun boleh... hehehe

Ok pengisian kursus kahwin...walaupun semua benda tu kte dah belajar.. tp kursus ni sekadar mengingatkan apa yang kte lupa.. dan perkara yang paling kerap penceramah ulang dan ulang dan ulang ialah....baca dgn suara bergema2 keh



"Dayus kamu lelaki jika kamu pukul wanita"

"Perempuan tak dapat ubah lelaki tp lelaki dpt ubah perempuan"

"Jauhkan lelaki yang siangnya menghina kamu malamnya berkehendakkan kamu"

"95% penceraian disebabkan lelaki, 5% sahaja disebabkan perempuan"


Zappp zapppzappp masuk dlm pale otak aku ni smbil tgok encik tung and doa dalam hati..,

"Ya Allah kurniakan aku suami yang baik.. aminnnn aminnn aminnnn"

Haha sweet x haku...

Tp aku masa dgr ceramah tu ade jugak perasaan takutnya Ya Allah nak kawen tp rasa nak kawen.. nk rasa bahagia berkeluarga tp takut... ade ke mcm tu... ade la,. tuhan je yg tahu perasaan aku, kamu dan dot dot dot...




No comments: